תל אביבים? כך תאלפו את הכלב שלכם מהר ובכיף

אילוף כלבים

תל אביבים רבים נהנים מהעובדה שהם מגדלים חית מחמד. זה קורה לרווקים, לבני זוג וגם למשפחות. כולם נהנים שיש כלב בבית ואפשר לשחק אתו ולצאת אתו לטיולים.

גידול של גורים

מי שמאמץ או קונה גור של כלב שאמור להיות קטן, בינוני או גדול, עובר בתחילת הדרך מסלול לא קל. את הגורים הקטנים עדיין אי אפשר לחנך לעשיית הצרכים במיקום מסוים ולכן הם מבצעים זאת במקומות שונים ברחבי הבית. בעלי הגורים משתדלים להיעזר באמצעים שונים כדי להקל עליהם בתקופה ראשונית זו. לכן הם מניחים לגורים פדים ייעודיים למטרה זו וגם מניחים עיתונים על הרצפה.

בדרך זו הם מונעים מצבים שבהם גללי צואה ושלוליות של שתן יהיו בכל מקום ברחבי הבית. לאט לאט בעלי הכלבים משנים את מיקומם של העיתונים לכיוון הכניסה לבית וכך הגורים מבינים אט אט כי יש לבצע את הצרכים מחוץ לבית בעת הטיול, כשהם יהיו מעט גדולים יותר. את הגורים הקטנים אפשר לאלף רק כשיגיעו לגיל מינימלי של 4-3 חודשים.

אילוף של כלבים גדולים

לעומת זאת אם מדובר בכלבים גדולים כמו רועה גרמני אפשר להתחיל את האילוף כבר בגיל צעיר יותר, סביב 10-9 שבועות. המאלף המומחה ילמד אותו את הדרך הנכונה של ביצוע הצרכים במועדים הקבועים, מיד כשהוא מתעורר בכל בוקר, לאחר כל ארוחה, לאחר כל משחק ולפני השינה. הלימוד אינו קורה בבת אחת ונדרשת תקופת הסתגלות עד שהדברים הופכים להיות קבועים.

תל אביבים המעוניינים באילוף של הכלבים שלהם יכולים לבחור מסלול של אילוף בהוד השרון על פי תוכנית העובדה שמותאמת לכלב זה על פי הזן והגיל שלו, או לחלופין המאלף מגיע לתל אביב ובהתאם ללוח הזמנים הוא מאלף את הכלב על פי הצורך בכל גיל.

החשיבות של חיסון כלבים

מאלף כלבים בתל אביב והמרכז מתחיל בהליך האילוף רק לאחר שהכלב קיבל את כל החיסונים הבסיסיים על פי ההנחיות של הווטרינר. עד שהליך זה לא מסתיים לא מתחילים את האילוף וזאת כיוון שחייבים בחודשי ההתפתחות הראשונים של הכלב לחזק את המערכת החיסונית של כל כלב וזאת כדי שלא יחלה במחלות שונות. לכן, רק בתום תהליך זה אפשר לפנות למאלף כלבים ולתאם את הזמנים ואת הצרכים של כל כלב.

אימונים לכלבים

הבעלים של הכלב יכול לבחור איזה סוג של תוכנית אימונים שנראית לו. אפשר לתאם אימונים אישיים שבהם כל כלב מקבל יחס אישי ולומד את הדברים צעד אחר צעד. אפשרות נוספת היא אימונים בקבוצה. יש בכך יתרון כיוון שכל הכלבים מבצעים יחד את הפעולות הנדרשות וכך הם לומדים ומחקים זה את זה. מה שחשוב הוא שהם מאולפים בסופו של התהליך.