מה כדאי לאמץ – כלב או חתול?

מה כדאי לאמץ - כלב או חתול

כמובן שאין תשובה חד משמעית לשאלה זו. לא משנה אם תבחרו כלב או תבחרו חתול, הרי שמדובר על פעולה מספקת ומהנה. בכתבה הבאה, נביא את ההבדלים העיקריים הקשורים לאימוץ כלב או חתול.

כמה מילים על העלויות

מבחינת עלויות, הן אמורות להיות כמעט אותו הדבר. יהיה עליכם לשלם עבור ציוד נלווה וטיפוח, טיפול וטרינר מונע ומזון. כמובן שלכל העלויות שהוזכרו לעיל, יש גם משתנים רבים הקשורים לגודל חיית המחמד, לאיכות האוכל, לאיכות הווטרינר וכו'.

כמה מילים על הטיפול השוטף

כאשר מדובר על טיפול בגור כלבים, מדובר על תהליך שצריך להקדיש לו המון סבלנות וזמן. אתם תצטרכו להוציא את הכלב לטיול כמה פעמים ביום. כמו כן, כלב הוא יצור שזקוק להמון חום ואהבה ואם מדובר על גור כלבים, אז בכלל. גור כלבים ינסה למשוך את תשומת ליבכם כל הזמן וגם לקבל מכם כמה שיותר יחס. לעומת כלב, חתול הוא חיה עצמאית יותר. החתול יודע לשמור על עצמו והוא ישוב תמיד למקום בו דואגים לו למזון. כמו כן, גם הוא צריך חום ואהבה ותשומת לב, אך לא באותו הרמה כמו הכלב. על כן, אפשר לראות שאימוץ של חתול הוא אופציה קלה יותר בהשוואה לאימוץ של כלב. אגב, רק נציין שלא משנה אם בחרתם לאמץ כלב או חתול, הרי שיש דברים אלמנטריים שיש לדאוג להם כמו, טיפול וטרינרי, חיסונים, אילוף בסיסי, טיפוח.

כמה מילים על הנאמנות

מכירים את המשפט "הכלב הוא חברו הטוב ביותר של האדם?", המשפט הזה לא נאמר סתם והוא מגיע מתוך העובדה שהכלב נחשב לחיה הכי נאמנה לבני אדם. לאורך השנים, אפשר לראות את תרומתו הרבה של הכלב. כלב לעולם לא ישפוט את הבעלים שלו, לא יכעס עליו והוא יפגין אהבה אמיתית. החתול לעומת הכלב, נחשב לחיה שהיא כפויות טובה בכל הקשור לנאמנות. חתול יבוא לבעלים שלו, כאשר מתאים ונוח לו.

כמה מילים על אימוץ או רכישה

יש המון כלבים וחתולים שרק מחכים שיאמצו אותם. אין ספק שמדובר על מצווה מבורכת בהחלט.  ברחבי הארץ, תוכלו למצוא מרכזים של צער בעלי חיים. כמו כן, תוכלו גם להגיע לימי אימוץ המתקיימים מדי פעם. מומלץ לחפש את המקום הקרוב אליכם ולאמץ כלב או חתול. במידה ואתם לא רוצים לאמץ, אפשר גם לרכוש. יש המון זנים של כלבים וחתולים בכל מיני מחירים. קחו בחשבון שהעלות יכולה להיות מ-100 ועד 10,000 שקלים ויותר.

שאלות ותשובות לגבי גידול ואילוף כלבים

להלן שאלות ותשובות:

-מאיזה גיל אפשר להתחיל באילוף הכלב?

מומלץ לאלף את הכלב עוד כשהוא גור.

-מהן פקודות האילוף הבסיסיות?

רגלי, שב, להישאר, ארצה, אליי.

-איך בוחרים רצועה מתאימה לכלב?

כאשר אתם בוחרים רצועה לכלב, מומלץ לקחת את כל אלה בחשבון: את השימוש עבורו תצטרכו להיעזר ברצועה, את החומרים מהם הרצועה עשויה, את האורך והרוחב המתאימים ואת הסוג והסגנון של המחבר שיתחבר לקולר שיש לכלב.