טיפים לשמירה על פרחים

טיפים לשמירה על פרחים

זה הרי ידוע לכל שזרי פרחים לא יחזיקו לנצח. מה שכן, יש טיפים שתוכלו ליישם ובעזרתם להאריך את חיי הפרחים. בכתבה הבאה, נחשוף אתכם לכל המידע שאתם צריכים לדעת בנושא הארכת חיי הפרחים.

הכתבה בשיתוף עם חנות פרחים בגבעתיים. בחנות, תוכלו למצוא מגוון גדול של זרי פרחים שתוכלו לקנות לעצמכם כמתנה או לאדם יקר לכם. מומלץ להתייעץ עם הצוות בחנות לגבי הזרים ולשאול איזה סוגים של פרחים יש בהם וכך לבחור את הזר שהכי התחברתם אליו.

כמה טיפים לטיפול בפרחים

על מנת שהפרחים שלכם יישארו טריים יותר, מומלץ ליישם את הטיפים הבאים:

חיתוך הגבעולים – לאחר שקיבלתם פרחים, מומלץ לחתוך את הגבעולים של הפרחים. עשו זאת באמצעות מספר גינון. יש לקצוץ 1 עד 2 סנטימטרים ולחתוך בזווית. פעולת החיתוך גורמת לשיפור בצריכת המים משתפרת ועושה אותה טובה יותר.

-הסרת העלים שמתחת לקו המים – כאשר תסירו את העלים הללו, תוכלו לגרום לזר שלכם להיראות הרבה יותר טוב וגם למנוע צמיחה של חיידקים. חזרו על הפעולה הזאת כל כמה ימים והסירו גם עלי כותרת מתים או רופפים.

-השקייה נכונה – יש להשקות בחוכמה. זכרו, הפרחים שלכם לא יחזיקו מעמד זמן רב ללא מים. כאשר בחרתם כלי נקי בו תשימו את הפרחים, מלאו אותו במים נעימים (כלומר מים בטמפ' החדר). הוסיפו אליו מארז מזון פרחים. וודאו שערבבתם היטב את מזון הפרחים במים וכמו כן שהמים לא מרוכזים או מדוללים מדי. אל תשכחו גם לנקות את הכלי ביסודות וכמובן להחליף את המים כל יומיים או שלושה.

-מיקום הכלי עם הפרחים – אל תשימו את הכלי במקום שיש בו שמש ישירה או במקום שמפיץ המון חום. כמו כן, אל תניחו אותו גם במקום שיש בו חלונות פתוחים, פתחי חימום או קירור ומאווררי תקרה. כל אלה עשויים לגרום לפרחים להתייבש. מומלץ גם לא לשים את הפרחים ליד קערת פירות וזאת משום שכאשר הפירות מבשילים, הם פולטים גז אתילן. הגז הזה עשוי לפגוע בפרחים ולהפחית את אורך החיים שלהם.

דרכים מעניינות לגרום לפרחים לשרוד זמן רב יותר

בנוסף לכל מה שהוזכר לעיל, אפשר גם את כל אלה:

-יש להוסיף 1/4 כפית של אקונומיקה לכלי עם הפרחים. תודות לאקונומיקה, המים לא יהיו עכורים ותהיה גם הגנה מפני חיידקים.

-יש להוסיף 1/4 כוס סודה לכלי עם הפרחים. נמצא שהסוכר שיש בסודה, יכול לגרום לפרחים להאריך ימים.

סוגי פרחים שמחזיקים המון זמן

להלן סוגי הפרחים המומלצים:

-נוריות – נמצא שזרים של נוריות יכולים להחזיק למעלה משבוע ימים וכל זאת עם טיפול הולם.

-סחלבי סימבידיום – הם מרשימים, מעוצבים ויפים. עם טיפול הולם, הם ישרדו שבועיים לפחות.

-חבצלות קאלה – הן מגיעים במבחר של צבעים והן יכולות לשרוד מספר שבועות.