כתוב בעור: איך מסירים קעקוע?

הסרת קעקועים

הלך הרוח בחייהם של ישראלים רבים הוא סביב הקעקוע: בגיל הנעורים הם עושים אותו, שומעים מהאחים הגדולים ומההורים שהם יצטערו על כך, ובסוף, לאחר שנים רבות עמו, הם חשים בעצמם שהקעקוע מאבד מהצבע שלו ומהמהות ושהגיע זמן הסרתו. כיצד עושים זאת? בעבר, לא היו הרבה פתרונות והמעט שהיו – היו סיזיפיים מאד. או שהיה צורך בניתוח בו צרבו או חתכו את העור המקועקע ונשארה צלקת מכוערת. לחילופין, היו שהשתמשו במכשיר לייזר מתחומים שלא קשורים לנושא, כמו למשל שיכוך כאבים, על מנת ליישם הסרת קעקועים. התוצאה הייתה כמובן מועטה מדי. כיום, ישנו חידוש: משתמשים בלייזר שתוכנת בדיוק למשימת ההסרה והתוצאה היא 100% עור ללא צלקות וללא הקעקוע.

מיחוש קל שבקלים – ואין קעקוע

שלא תטעו: הלייזר גורם להרגשה מעקצצת אבל ניתן לרכך את תגובתו. הדבר נעשה באמצעות מריחת חומר מאלחש או מתן זריקה לפני הטיפול, שייעודהּ הוא שיכוך כאבים. נדרשת סדרה של מספר טיפולי הסרת קעקועים עד לגמר המבצע. בממוצע, קעקוע קל (קטן ובצבע אחד) צפוי לקחת כ- 3-4 מפגשים וקעקוע כבד (גדול ומרובה צבעים) עשוי לארוך גם 15-18 מפגשים. על פי הקעקוע שעל גופכם, הצוות שעובד בתחום הסרת קעקועים יספק הערכה מדויקת לגבי כמות המפגשים הנדרשת להשלמתו של התהליך.

אופן המחיקה – כך זה מתבצע

הביצוע מבוסס על אורכי גלי לייזר, שזהה במהותו לצבע של כל אחד ואחד מהקעקועים. התוצאה היא מחיקתו של אותו צבע. לדוגמה, קרן לייזר באורך של הצבע הצהוב ובצורה של גליו בתור צבע תגרום לכך שהמטרה, הצבע הצהוב, תלך ותדהה עד שתיעלם לחלוטין. כשמיישמים הסרת קעקועים עובדים בשיטתיות על פי מה שתוכנן למטופל כשנרשם, עד להשלמת התוצאה הסופית, היעדר מוחלט של מיצג הקעקוע.

כמות מפגשים נדרשת

עבור קעקוע קטן וחד גוני נדרשים כ- 3 מפגשים. עבור הסרת קעקועים המהווים מיצגים גדולים וצבעוניים על חלק מהותי בגוף, יידרשו כ- 15-18 מפגשים. מאד חשוב להגיע לכלל המפגשים על מנת לדאוג שבתאריך היעד שהצבתם לעצמכם כבר לא תראו קעקוע.

תופעות לוואי

טיפול הסרת קעקועים חף מתופעות לוואי, למעט עקצוץ בעת מגע עם הלייזר. זהו לא טיפול שצורב את העור או משאיר בו צלקת, אלא כזה שנבדק דרמטולוגית ואושר על ידי מיטב מכוני הבריאות העולמיים, ביניהם ה- FDA האמריקאי ומשרד הבריאות שלנו. כמו כן, הטיפול אינו קשור לאף גורם ניתוחי או כירורגי. החיסרון המרכזי שלו הוא שבשל כך, קצב ההתקדמות שלו איטי יותר מהנורמה, אך כאשר היא מושלמת מדובר על הסרה ללא רבב קל שבקלים. לכן, לא זו בלבד שמי שמחפש להימנע מניתוח צריך להירשם לפה, זה צריך להיות החזון של כל מי שמחפש עבודה איכותית ללא פשרות ועם רמת דיוק של מיטב המטפלים בפועל.