איך להכין אורז?

הקדמה: אורז הוא אחד המאכלים הפופולריים ביותר

אורז הוא אחד המאכלים הפופולריים ביותר בעולם. אורז הוא מזון בסיסי עבור מחצית מאוכלוסיית העולם והוא דגן המזון הנצרך ביותר. ישנם סוגים רבים ושונים של אורז, אך כולם מגיעים ממין אחד שזניו הם הנפוצים ביותר בעולם: אוריזה סאטיבה.

יש כמה טיפים פשוטים לבישול אורז שתוכלו להשתמש בהם כדי לגרום לו לטעום טוב יותר ולהיות בריא יותר. הטיפ הראשון הוא לוודא שבסיר שלכם יש מספיק מים, כדי שלא ייצא לכם אורז יבש או שרוף. הטיפ השני הוא להימנע משימוש ביותר מדי מים מכיוון שהדבר יגרום לאורז להיות רטוב או עיסתי.

מבשלים אורז עם סיר רגיל, סיר אורז חשמלי או מיקרוגל?

יש מספר דרכים לבשל אורז. ניתן לבשל אותו בסיר רגיל, בסיר אורז חשמלי או במיקרוגל. במידה ואתם מבשלים את האורז בסיר רגיל, יש להשתמש בסיר עם ציפוי שאינו נדבק כמו סיר יציקה או טפלון. במידה ומבשלים את האורז בסיר אורז חשמלי, כל מה שתצטרכו לעשות הוא להכניס לסיר את כמות האורז המבוקשת, את כמות המים המתאימה ולאחר מכן ללחוץ על הכפתור ולבסוף להתענג על אורז טעים. במידה ומבשלים את האורז במיקרוגל, יש להשתמש בתבנית פיירקס ולשים בה את כמות האורז המבוקשת, את כמות המים המתאימה ולאחר מכן לערבב עם כף ולכסות את התבנית. יש להפעיל את המיקרוגל על העוצמה הגבוהה ביותר למשך 10 דקות. לאחר מכן, יש לאוורר את האורז לכמה שניות ולהכניס שוב למיקרוגל למשך 3 דקות נוספות. במידה והאורז עדיין קשה, יש להכניס שוב למיקרוגל ולהפעיל למשך 2 או 3 דקות נוספות.

איזה סוג של אורז צריך עבור מנות שונות?

ישנם סוגים רבים ושונים של אורז. אנחנו נעזור לכם להבין איזה סוגי אורז קיימים ולאילו מאכלים הם מתאימים ביותר.

-אורז פרסי הוא למעשה האורז הקלאסי שרוב האנשים מכירים. יש לו גרגירים לבנים וארוכים. הטעם והארומה שלו עדינים והוא מתאים להמון מתכונים קלאסיים.

-אורז בסמטי הוא אורז שמגיע מהודו. יש לו ניחוח וטעם אגוזי ועל כן הוא אהוב על ישראליים רבים. שיטת ההכנה שלו דומה מאוד לשיטת ההכנה של האורז הפרסי. הוא מהווה תוספת מושלמת למנות כמו עוף, קציצות ודגים.

-אורז ריזוטו ארבוריו הוא אורז עגול והוא מתאים במיוחד להכנת ריזוטו.

-אורז אדום הוא אורז מלא. הוא נחשב למאוד בריא, הוא עשיר בסיבים תזונתיים, נוגדי חמצון, ברזל, סידן וחלבון. מבחינת זמן בישול, הוא דורש בישול של 40 דקות (פי 2 מאורז לבן). אפשר להוסיף אותו למנות קלאסיות כמו עוף וקציצות.

-אורז יסמין הוא אורז שמגיע ישירות מתאילנד. יש לו גרגירים לבנים וארוכים ויש לו טעם עדין ואגוזי. מומלץ להשתמש באורז יסמין למנות אסיאתיות.

-אורז לסושי הוא אורז שמגיע מיפן. הוא דומה מאוד לאורז העגול. השימוש העיקרי בו הוא עבור סושי.

מתכון לאורז מוקפץ עם ירקות

אם יש לכם שאריות אורז במקרר, אל תזרקו אותן. תשתמשו בהן למתכון הבא:

מה שתצטרכו הם 3 כוסות אורז לבן מבושל (או טרי), 2 שיני שום כתושות, 2 כפיות של שורש ג'ינג'ר מגורד, 5 גבעולי בצל ירוק,

2 גזרים בינוניים מגורדים, 2 פלפלים אדומים חתוכים לקוביות, 5 פטריות שמפניון חתוכות לקוביות, 2 כוסות אפונה ירוקה קפואה,

3 כפות רוטב סויה בסגנון סיני, 1 ביצה ו-3 כפות שמן זית.

יש לחמם את השמן בווק ולטגן את הג'ינג'ר והשום למשך דקה. יש להוסיף את הבצל הירוק, הגזר, הגמבה, הפטריות והאפונה.

יש לערבב הכל היטב. יש להקפיץ כ-3 דקות, עד שרואים שהירקות התרככו. לאחר מכן, יש להוסיף את האורז, לערבב היטב עם הירקות ולטגן דקה נוספת.

יש להוסיף את רוטב הסויה ולהקפיץ 2 דקות. יש לטרוף את הביצה בקערה ולהוסיף לווק. יש לערבב אותה עם האורז והירקות ולבשל דקה נוספת.

בתאבון!