כך תוכלו לזהות התעמרות בעבודה וגם לדעת כיצד לפעול נגדה

איך לזהות התעמרות בעבודה

תסכימו איתנו שאין יותר גרוע מלחוות יחס פוגעני וגם משפיל במקום העבודה.
אף עובד ועובדת לא צריכים להשלים עם יחס כזה. לצערנו, בשנים האחרונות אנו שומעים על יותר ויותר מקרים של התעמרות בעבודה.
בכתבה הבאה, נסביר מהי התעמרות בעבודה, מה אפשר לעשות על מנת לטפל בה
ואיך המוסד לביטוח לאומי יכול לעזור לכם.

הכתבה בשיתוף עם עורכת דין מובילה המתמחה בדיני עבודה ועם שנים של ניסיון בטיפול במקרים של התעמרות בעבודה ומקרים נוספים הקשורים לזכויות עובדים, חוק עבודת נשים, יחסי עובד מעביד, פיצויי פיטורים ועוד.

כמה מילים על התעמרות בעבודה

מדובר על כל מיני התנהגויות משפילות ופוגעות מצד המעביד או מי מטעמו. אותן התנהגויות גורמות לפגיעה, להשפלה ולביזוי העובד או העובדת. יש מגוון דוגמאות להתעמרות בעבודה. לדוגמה, השפלות, איומים, צעקות, מתן משימות שלא הולמות כלל את הכישורים של העובד או העובדת, מתן משימות משפילות, האשמות שווא, ביקורת יתר, פגיעה במעמד של העובד או העובדת ועוד.
חשוב לציין שהתעמרות בעבודה מאופיינת בהתנהגות משפילה שהינה חוזרת שוב ושוב והיא זאת שגם יוצרת לעובד או לעובדת סביבת עבודה לא נעימה.

מה אפשר לעשות במידה וחווים התעמרות בעבודה?

פסקי דין שניתנו מטעם בתי המשפט, הכריעו שהתעמרות בעבודה יכולה להיות כהרעת תנאים לכל דבר. על כן במקרה זה, גם אם העובד יבחר להתפטר ולא יפוטר על ידי המעסיק, הוא יהיה זכאי לקבל פיצויי פיטורין. כמו כן, היו גם פסקי דין בהם בתי המשפט קבעו פיצויים לעובד או לעובדת שעברו התעמרות בעבודה. גובה הפיצויים בהתאם לחומרה של ההתעמרות ולמשך הזמן שהיא התקיימה. במידה ומגישים תביעה לפיצויים, חשוב מאוד שיהיו כמה שיותר ראיות שיתמכו בהתעמרות. לדוגמה, תכתובות במייל, פרוטוקולים של ישיבות, מסמכים ועוד. בכל מקרה בו מגישים תביעה, מומלץ מאוד להיעזר בשירותיו של עורך דין המתמחה בדיני עבודה (בדקו עליו המלצות, דירוג ובררו האם יש לו ניסיון עם טיפול במקרה דומה לשלכם).

כמה מילים על התעמרות בעבודה והמוסד לביטוח לאומי

מצב של התעמרות בעבודה, עשוי לגרום לליקויים פיזיים ונפשיים. על כן, יש לפנות למוסד לביטוח לאומי ולהגיש תביעה לנכות מעבודה. יש לצרף מסמכים רלוונטיים לתביעה. גם כאן, במידה ואתם מתקשים בהגשת התביעה, נמליץ לכם להיעזר בעורך דין. שימו לב, אתם רשאים להגיש תביעה למוסד לביטוח לאומי, גם אם הגשתם תביעה בגין התעמרות לבית דין לעבודה.

כמה מילים לסיכום…

כעובדים ועובדות, לעולם אל תשלימו עם מצב של התעמרות בעבודה. טפלו במצב זה כמה שיותר מהר. אתם לא צריכים לסבול במקום העבודה שלכם. פנו כבר עכשיו לעורך דין המתמחה בדיני עבודה שיעניק לכם ייעוץ משפטי וליווי צמוד לאורך כל הדרך, עד למיצוי מלא של הזכויות שלכם.