איך מאלפים גור כלבים? 5 פקודות בסיסיות שהגור שלכם צריך לדעת

איך מאלפים גור כלבים? 5 פקודות בסיסיות שהגור שלכם צריך לדעת

הבאת גור כלבים חדש הביתה היא חוויה מרגשת ומשמחת. חשוב מאוד להתחיל לאלף את גור הכלבים מגיל צעיר וכך להניח בסיס נכון להתנהגות טובה, תקשורת יעילה ולקשר חזק.
במאמר זה, נחקור 5 פקודות בסיסיות שכל גור צריך ללמוד.

פקודה ראשונה – "שב"

אחת הפקודות הבסיסיות והחשובות שצריך ללמד את הגור היא "שב". פקודה בסיסית זו מסייעת לבסס שליטה בדחפים ומשמשת בסיס להתנהגויות אחרות. מומלץ להתחיל על ידי החזקת פינוק קטן קרוב לאף של הגור ואז להרים אותו לאט מעל ראשו. כאשר הגור עוקב אחר הפינוק בעיניים, החלק התחתון שלו יורד באופן טבעי לקרקע. ברגע שהגור מתיישב, יש לתגמל אותו בפינוק ובשבחים מילוליים. יש לתרגל באופן עקבי את הפקודה הזאת בסביבות שונות כדי לחזק את ההתנהגות.

פקודה שנייה – "הישאר"

"הישאר" היא פקודה המקדמת שליטה עצמית ובטיחות. ראשית, מצווים על הגור לשבת.
לאחר מכן, כאשר כף היד פתוחה, יש לומר את הפקודה "הישאר" ולקחת צעד אחורה.
אם הגור נשאר בישיבה, יש לחזור מיד ולתגמל אותו בפינוק. מומלץ להגדיל בהדרגה את המרחק ואת משך ה"שהייה". יש לתגמל ולשבח את הגור על השהות המוצלחת שלו, מכיוון שזה מעודד אותו להחזיק בה זמן רב יותר.

פקודה שלישית – "בוא"

יש ללמד את הגור לבוא כשקוראים לו, שכן הדבר חשוב לביטחונו ולשקט הנפשי שלכם כבעלים.
יש להתחיל במרחב שקט וסגור ולקרוא בשם הגור ולומר לו את הפקודה "בוא".
כדי להניע את הגור, יש להתכופף ולפתוח את הזרועות. הדבר מראה על התלהבות והתרגשות.
כאשר הגור מגיע אליכם, יש לתגמל אותו בנדיבות בפינוקים ובשבחים. עם הזמן, יש לתרגל את הפקודה הזאת במסגרות שונות (בבית, בטיול בחוץ עם הכלב וכו').

פקודה רביעית – "ארצה"

הפקודה "ארצה" עוזרת לגור להירגע ולהתיישב. יש להתחיל אותה עם הפקודה "לשבת". לאחר מכן, יש לקחת פינוק ביד, להוריד אותו לקרקע ולשים אותו בין הכפות הקדמיות של הגור ולהרחיק אותו מהגוף שלהם. כשהגור עוקב אחר הפינוק, המרפקים שלו ירדו והם בסופו של דבר ישכבו.
ברגע שהגור נמצא במצב הרצוי, יש לתגמל בפינוק ובשבחים. מומלץ לתרגל את הפקודה הזו באופן קבוע, מכיוון שהיא יכולה להיות שימושי במצבים הדורשים רוגע ושליטה.

פקודה חמישית – "עזוב את זה"

"עזוב את זה" היא פקודה שמונעת מהגור להרים חפצים מזיקים או לא הולמים. יש להתחיל אותה על ידי הנחת פינוק בעל ערך נמוך באגרוף סגור ולאחר מכן יש לאפשר לגור לרחרח ולכפות עליו.
כאשר הגור מפסיק לנסות לקבל את הפינוק, יש לומר את הפקודה ולפתוח את היד.
ברגע שהגור נמנע מלתפוס את הפינוק, יש לתגמל אותו בפינוק אחר ובשבחים.

סיכום

אילוף הגור באמצעות חמשת הפקודות הבסיסיות הללו, לא רק מבסס התנהגות טובה אלא גם מטפח קשר חזק ותקשורת טובה בין הבעלים לבין החברים הפרוותיים. סבלנות, עקביות וחיזוק חיובי הם המפתח כאשר מלמדים פקודות אלו. זכרו, האימון צריך להיות חוויה מהנה גם לכם וגם לגור שלכם.