טיפים לבחירת בית אבות

איך לבחור בית אבות

בחירת בית אבות לאדם יקר עבורכם, יכולה להיות החלטה קשה ומורכבת. חשוב למצוא מקום שיספק טיפול ותמיכה איכותיים תוך התאמה מלאה להעדפות ולצרכים האישיים.
בכתבה הבאה, נציג מספר טיפים לבחירת בית אבות שיענה על הצרכים הנדרשים.

הכתבה בשיתוף עם בית אבות סיעודי ברמת גן.

אפיינו את הצרכים

האם מדובר על אדם עצמאי בתפקוד יומיומי, אדם תשוש הזקוקה לעזרה חלקית בפעולות יומיומיות, מועמד לשיקום, אדם סיעודי, אדם תשוש נפש או סיעודי מורכב. בהתאם למצב, בחרו את סוג המוסד המתאים. זה יכול להיות דיור מוגן/בית אבות, מחלקה שיקומית בבית חולים, בית אבות עם מחלקה סיעודית, בית אבות שבו יש מחלקה לתשושי נפש או למצב סיעודי מורכב.

בדקו בתי אבות פוטנציאליים

אפשר לבקש המלצות מבני משפחה וחברים לגבי בתי אבות. כמו כן, אפשר גם להיעזר בכרטיסי העסק של בתי האבות המופיעים בגוגל וכוללים דירוגים, המלצות וביקורות לגבי המקום.

וודאו שלבית האבות יש רישיון ניהול מטעם משרד הרווחה

בית אבות צריך להיות תחת פיקוח וכמובן לפעול ברישיון מטעם משרד הרווחה. מומלץ לבדוק שבית האבות מופיע ברשימת בתי האבות המורשים המפורסמת באתר משרד הרווחה.

בקרו בבית האבות

אם יש לכם כמה בתי אבות פוטנציאליים שקראתם עליהם המלצות, מומלץ מאוד שתגיעו לכל אחד מהם וכך תוכלו לקבל תחושה לגבי האווירה שיש במקום וגם לגם לגבי איכות הטיפול.
במהלך הביקור שלכם, שימו לב לניקיון, ליחסים שיש בין הצוות לדיירים, להתנהגות של הדיירים וכו'.

תשאלו כמה שיותר שאלות

מומלץ לשאול את צוות בית האבות שאלות לגבי השירותים שהמקום מציע, יחס הצוות לדיירים, ההכשרות שיש לצוות וכו'.

וודאו שמיקום בית האבות מתאים ליקיריכם

במידה ובית האבות יהיה מרוחק, הרי שהדבר יכול להשפיע משמעותית על היכולת שלכם להיות בקשר עם יקיריכם. יכול להיות שיתאים לכם בית אבות שיהיה בעיר בו מתגוררת מרבית המשפחה. כמו כן, מומלץ לבדוק האם בית האבות ממוקם ליד שירותי בריאות או שירותים נחוצים אחרים.

קראו היטב את הסכם הקבלה לבית האבות

עיינו היטב בהסכם. הוא כולל את כל הזכויות והחובות של המוסד ושל הדייר. ההסכם צריך להכיל את התנאים הבאים: פירוט סוגי השירותים שיש במקום, תנאי הדיור בחדר, תשלום, אחריות המוסד, מקרים של עזיבה או אשפוז, מעבר בין מחלקות, בטחונות כספיים ותקופת ניסיון.

תהיו במעקב

לאחר שהעברתם את יקיריכם לבית האבות, בצעו מעקב קבוע על מנת לוודא שהצרכים שלהם מסופקים במלואם. חשוב לציין שקיימת אופציה לתקופת ניסיון של 3 חודשים בכל בית אבות.
נמליץ לכם להשתמש באופציה זו. כאשר תקופת הניסיון מסתיימת, נציגי המוסד וגם הדייר ביחד וגם לחוד, יחליטו האם להמשיך את השהייה והטיפול של הדייר במוסד.

כמה מילים לסיכום…

בחירת בית אבות יכולה להיות החלטה לא פשוטה, אך עם מחקר והכנה נכונים, תוכלו למצוא בית אבות טוב שיענה על הצרכים והכי חשוב שיעניק טיפול איכותי ומקצועי.