כל מה שרלוונטי לדעת על בניית חדר אקוסטי

איך בונים חדר אקוסטי

כאשר מדובר על בניית חדר אקוסטי, אין ספק בכלל שמדובר על משימה לא פשוטה שעלותה גם גבוהה. המשיכו בקריאת הכתבה וגלו מספר נקודות שכדאי שתתעכבו עליהן, לפני שאתם בונים את החדר האקוסטי עליו חלמתם.

הכתבה בשיתוף עם א.עדי אקוסטיקה.

נקודות שמומלץ לקחת בחשבון

להלן הנקודות:

-חדר אקוסטי אינו בהכרח גם חדר מבודד מרעשים. שימו לב, במידה ואתם מעוניינים לצור סביבה עם סאונד איכותי, עליכם לצור סביבה אקוסטית בלבד. במידה ואתם מעוניינים שלא יפלטו או יקלטו רעשים, אז עליכם להוסיף לחדר גם אמצעי בידוד.

-החדר צריך להיות ממוקם רחוק עד כמה שאפשר מהחדרים האחרים. לדוגמה, חדר הממ"ד יכול להיות חדר פוטנציאלי ומתאים.

-ככל שהחדר גדול יותר, כך גם יהיה פחות נוח לבודד אותו מרעש ולצור אקוסטיקה נכונה. על כן, נמליץ לכם לבחור בחדרים קטנים. אם אין חדרים קטנים ויש ברשותכם רק חדר גדול, אז נמליץ לכם לבנות בתוכו מתחם קטן. המתחם הזה ישמש כחדר אקוסטי.

-רמת הבידוד וגם האקוסטיקה תלויה בצלילים שיופקו בחדר. למעשה, יש הבדל משמעותי בספיגה של צלילים גבוהים וספיגה של צלילים נמוכים. לדוגמה, אם אתם מתכוונים לנגן בגיטרה חשמלית, יהיה צורך להתחשב בתדרים גבוהים. מנגד, אם אתם מתכוונים לנגן במערכת תופים, אז יהיה צורך להתמודד עם תדרים שאינם גבוהים (נמוכים).

עקרונות לבניית חדר אקוסטי

כאשר סיימתם את שלב תכנון החדר ובחרתם את החדר הייעודי, כעת נשאר לעבור לשלב הבא והוא שלב בניית החדר. גם כאן, מומלץ מאוד שתהיו מודעים לכמה עקרונות חשובים ובסיסיים שהם:

-ספיגה. מה הכוונה? הקירות, התקרה וגם הרצפה, כל אלה מוליכים רעש כאשר הם במצב חשוף. על כן, מומלץ מאוד לשים שטיח מקיר לקיר. הם יכול ספוג את מרבית הרעש וגם למנוע את ההולכה שלו. אם התקציב מאפשר לכם, תוכלו גם להתקין תקרה אקוסטית וכמובן להדביק ספוגים מיוחדים. כך תוכלו לצור בידוד מקסימאלי ומושלם.

-אקוסטיקה משופרת. ניתן לצור בליטות בכל החלקים של החדר וזאת באמצעות קרטונים גליים, ספוגים פשוטים וקרטוני ביצים.

-חלונות ודלתות. אין ספק שמדובר על נקודת התורפה של החדר האקוסטי. מומלץ להתקין חלונות עם זכוכית כפולה או מבודדת. ניתן גם להזמין דלתות אקוסטיות מיוחדות. אם התקציב לא מאפשר, תוכלו לעטוף את הדלת הקיימת בגומי מבודד.

-קירות מבודדים. קחו בחשבון שככל שהקירות יהיו עבים יותר, כך גם הבידוד יהיה טוב יותר. לדוגמה, אפשר לבנות קיר שעשוי משכבת בטון, שכבת גבס ובין לבין קורות עץ. אגב, גם חומרים כמו צמר סלעים או ספוג אקוסטי, יוכלו לתרום לשיפור הבידוד.

-התייעצות עם איש מקצוע. במידה ואתם רוצים לבנות חדר מקצועי, עשו זאת עם איש מקצוע מומחה בתחום. כך תוכלו לצור חדר אקוסטי.

טיפים ועצות לבניית חדר אקוסטי

להלן הטיפים שלנו:

-עשו שימוש במוצרים דקורטיביים כמו, תמונות אקוסטיות, ספוגים דקורטיביים, תקרות אקוסטיות.
כל אלה יאפשרו לכם לצור חדר אקוסטי וגם מבודד וכל זאת מבלי לפגוע באסתטיקה.

-עשו שימוש בפריטים ביתיים כמו, שטיחים, מזרנים דקים וכו'. מדובר על פריטים שאינם יקרים והם יכולים לעזור לכם לצור חדר אקוסטי ברמה טובה.

-אם אתם מנגנים בכלי הקשה, הקימו במה  או משטח מוגבה ושימו מתחת את החומר המבודד.