טיפים לאילוף כלבים

טיפים לאילוף כלבים

יש המון שיטות ודרכים לאילוף כלבים. במידה ותרצו אביזרי עזר לאילוף, תוכלו להשיג אותם בכל חנות חיות. בכתבה הבאה, נציג טיפים שאם תבחרו ליישם אותם, תצליחו לאלף את הכלב שלכם.

מוכנים? אנחנו מתחילים!

נסו לגוון את מקום האילוף ואת זמן האילוף

אתם יכולים מדי פעם לאלף את הכלב בבית ומדי פעם בגינה. כאשר אתם מחליפים מקום, אתם מלמדים את הכלב להישמע לכם ולא חשוב איפה תהיו. עשו זאת גם בזמנים. לדוגמה, מדי פעם השקיעו 20 דקות באילוף הכלב בבוקר ולפעמים בערב.

תהיו חיוביים

עליכם להפוך את תהליך האילוף למהנה. הכלב יכול ללמוד את הפקודות, כאשר כיף לו. על כן, יש להיות עם מצב רוח חיובי, כאשר אתם מאלפים את הכלב. כמו כן, אל תשכחו להקפיד גם על חיזוקים חיוביים, במיוחד אחרי שהכלב מבצע את הפקודות שלכם. אין ספק שככל שתחזקו את הכלב, הוא מצידו ישאף לרצות אתכם עוד יותר.

הגיעו לשליטה מלאה בתרגילי האילוף הקיימים לפני שאתם עוברים לחדשים

יש להתמקד בקומץ של פקודות ולהגיע לשליטה טוטאלית בהן. כאשר אתם רואים שהכלב שולט בתרגילי האילוף, תוכלו לעבור לתרגילים אחרים. אגב, שימו לב שהכלב מבצע בהצלחה את התרגילים, גם כאשר יש המון הסחות ברקע.

השתמשו בשפת גוף לתקשורת

מה הכוונה? עליכם לדבר פחות ויותר להשתמש בשפת הגוף שלכם. אין ספק שהכלב שלכם יבין אתכם יותר טוב. יש לשלב סימנים עם פקודות שנאמרות בקול. כאשר תעשו זאת, אתם כבר תראו שהכלב יגיב לפקודות הקוליות הרבה יותר טוב ואפילו יבצע אותן מהר יחסית.

למדו את הבעות הפנים של הכלב

הבעות הפנים של הכלב יכולות לשקף את הרגשות שלו. עליכם ללמוד לא רק את ההבעות, אלא גם את התנוחות של הכלב. אם הכלב שמח, הוא יהיה עם פה פתוח ובתנוחה רגועה.

תהיו עקביים

כאשר אתם מאלפים את הכלב, עליכם להיות כמה שיותר עקביים. כמו כן, יש גם לעשות שימוש בפקודות קצרות וגם קליטות. אין צורך לתת לפקודה אחת מספר שמות, כי הדבר עשוי לבלבל את הכלב.

היעזרו בספרי הדרכה

יש המון ספרים שנכתבו על ידי מאלפי כלבים מקצועיים. מומלץ שתעזרו בהם וכך תוכלו ללמוד איך לאלף את הכלב בצורה יעילה. אגב, מלבד ספרי הדרכה, תוכלו גם להיעזר בסרטונים שיש ברשת היוטיוב.

שאלות ותשובות בנושא גידול ואילוף כלבים

להלן מקבץ של שאלות ותשובות:

-הכלב עושה שתן מהתרגשות, איך אפשר לטפל בבעיה?

במידה ועשיתם לכלב בדיקה וטרינרית ושללתם בעיה רפואית, הפתרון לבעיה הוא פשוט להתעלם מהכלב כשאתם נכנסים לבית. עשו זאת ב-10 הדקות הראשונות. נכון, זה קשה אבל זה יעיל וזה מרגיע את הכלב. יש לחזור על כך מספר פעמים, עד שהתופעה תעלם לגמרי.

-מה עושים עם הכלב, כאשר נוסעים לחו"ל או לחופשה בארץ?

אפשר להשאיר את הכלב בפנסיון. מדובר על כלבייה שבה נמצאים כלבים נוספים. יש בה חצר גדולה והכלב מקבל את כל הצרכים הבסיסיים שלו. כמו כן, אפשר גם להשאיר את הכלב בפנסיון ביתי. מדובר על פנסיון הנמצא בביתו של אדם המארח אצלו כמות קטנה של כלבים.