על מה כדאי לשים דגש כאשר רוכשים מטבח?

למה כדאי לשים לב כאשר רוכשים מטבח

המטבח הוא אחד החללים החשובים ביותר בבית. במטבח, אנחנו לא רק מבשלים, אלא גם אוכלים. חשוב מאוד שהמטבח יהיה נוח ויעיל ולכן, לפני שמתכננים מטבח, יש לשים לב לכמה דגשים חשובים עליהם נדון בכתבה הבאה.

הכתבה בשיתוף עם חברת מטבחים מובילה.

התאמה למרחב הקיים

מטבח מאורגן וכזה שנראה טוב הוא מטבח שתוכנן וגם הותאם למרחב הקיים. לדוגמה, הרבה אנשים מעוניינים שיהיה להם אי במטבח. כאשר יש מספיק מרחב במטבח, אפשר בהחלט לשקול רכישה של אי. אך כאשר אין מספיק מקום במטבח, עדיף שלא לבצע את הרכישה שכן הוספה של אי במרחב שהוא גם ככה קטן, עשויה רק לצור צפיפות. דבר שלא נרצה בו במטבח.

התאמת מקומות האחסון

כאשר מתכננים מטבח, יש גם לתכנן כמה שיותר מקומות אחסון. הרי תסכימו איתנו שהמהות של המטבח הוא לצור מקומות אחסון עבור כלים בהם עושים שימוש יום יום. כולנו רוצים שהמטבח יהיה מאורגן וגם מסודר וכך גם יהיה לנו נעים יותר לבשל בו. על כן, לכל פריט, יש לדאוג שיש אחסון נוח וגם זמין.

פרזול עמיד ונוח

פרזול לא כולל רק את הידיות במטבח, אלא הוא כולל גם את הפרזול הפנימי של הארונות והמגירות.  כיום, אפשר להתקין במטבח פרזול איכותי עם אפשרות לטריקה שקטה. אין ספק שמומלץ מאוד להשקיע בפרזול איכותי, שכן יהיה ניתן להנות ממנו לאורך זמן וכמו כן יהיה אפשר גם להנות מהנוחות שהוא מספק.

עמידות החומר ממנו מיוצר המטבח

בעבר, מטבחים היו מיוצרים מחומרים כמו, פורמייקה, MDF ועץ. החומרים הללו הם חומרים טובים, רק שהיום יש חומרים עוד יותר טובים מהם. לדוגמה, אם המטבח יהיה מיוצר מחומרים איכותיים ועמידים כמו פולימר, הוא יישאר עם מראה חדש לאורך המון זמן.

תכנון נכון של מיקום המכשירים החשמליים שיש במטבח

במטבח בסיסי, יהיו תמיד מוצרי חשמל כמו, מיקרוגל, כיריים, תנור ומקרר. כאשר מתכננים את המטבח, יש לתת תשומת לב ולבדוק שאכן נלקח המקום של כל המכשירים הללו במטבח. מלבד זאת, יש לשים לב שהמכשירים אכן נמצאים במיקומים שיהיו נוחים לעבודה. לדוגמה, אם מדובר על המקרר, נעדיף שהוא יהיה ליד מקומות האחסון ואם מדובר על הכיריים, אז שיהיו ליד מגירת הסירים ואם מדובר על התנור, אז שיהיה בקרבת עמדת הבישול. כאשר התכנון הוא נכון, הרי שהרבה יותר נוח לבצע כל מיני פעולות במטבח.

תכנון נכון של מפתחי הדלתות והמגירות

עוד בשלב התכנון של המטבח, יש לתת תשומת לב לכך שהמגירות וגם הדלתות יפתחו ברוחב מסוים. במידה והרוחב לא יילקח בחשבון, הרי שלא יהיה אפשר לפתוח את הדלתות או המגירות עד הסוף ויותר מזה, יהיו מצבים בהם לא יהיה ניתן לפתוח אותם במקביל.