מה חשוב לדעת לפני שלוקחים הלוואת משכנתא?

מה חשוב לדעת לפני שלוקחים הלוואת משכנתא?

אין ספק שכאשר מדובר על הלוואת משכנתא, מדובר על אחת העסקאות הגדולות והמשמעותיות שנעשה בחיים. ההלוואה הזאת משפיעה לטווח ארוך. למה כדאי לתת תשומת לב כאשר לוקחים משכנתא? על כל אלה ועוד נענה בכתבה הבאה.

הכתבה בשיתוף עם אישורי משכנתאות.

כמה מילים על הלוואת המשכנתא

תודות להלוואה הזו, כל אחד יכול להגשים את החלום שלו ולרכוש נכס נדל"ן למגורים. באמצעות המשכנתא, אפשר לבצע את הרכישה באופן מיידי ולהחזיר את הלוואה במשך תקופה ארוכה. למעשה, ההלוואה ניתנת כנגד שעבוד של הנכס. כאשר ההלוואה נפרעת במלואה, הרי שגם השעבוד מבוטל. חשוב לציין שכאשר מדובר על הלוואת משכנתא, מדובר על עסקה כלכלית מורכבת וגדולה. העסקה הזו יכולה להשפיע על ההתנהלות הכלכלית שלכם.

הדברים שמומלץ לשים לב אליהם כאשר לוקחים הלוואת משכנתא

להלן הדברים:

-סך התשלומים צריך להיות קטן ככל הניתן.

-צריכה להיות יציבות בהחזרים לאורך זמן.

-צריכה להיות גמישות עם אפשרויות לסילוק המשכנתא.

-התשלום החודשי צריך להיות נמוך.

-מומלץ שתהיה עלייה הדרגתית בהחזרי החודשיים וזאת על פי עליות הצפויות בהכנסות.

-מומלץ שתהיה אפשרות להקפיא או לדחות תשלומים, כאשר יש תקופה לחוצה.

-ככל שמשך הלוואת המשכנתא יהיה קצר יותר, כך גם סך התשלומים יהיה נמוך יותר.
מה שכן, חשוב מאוד שגובה ההחזר לא ישפיע על איכות החיים. הכוונה היא שמומלץ שיהיה איזון בין הצרכים וההוצאות לבין הכדאיות הכלכלית.

-חשוב שתהיה אופציה למחזור משכנתא.

כמה כדאי להחזיר כל חודש?

על מנת להשיב על השאלה הזאת, מומלץ לעשות שתי בדיקות והן:

-יחס החזר – מדובר על סכום ההחזר מתוך ההכנסה הפנויה נטו. ככל שהיחס יהיה קטן יותר, כך גם תהיה יותר גמישות. אל תקבעו סכום שעולה על 25-30 אחוזים מסך ההכנסה הפנויה שלכם.

-הכנסה פנויה לנפש – מדובר על ההכנסה נטו (כלומר הכנסה בניכוי של הלוואות המשכנתא).
עליכם תמיד לזכור שבנוסף לתשלומי המשכנתא, יש גם תשלומים נוספים בהם יש לעמוד כמו, תשלומים על הגנים, בתי ספר, חוגים, חשבונות שוטפים וכו'.

כמה מילים על גובה הריבית

יש פרמטרים רבים שמומלץ להתייחס אליהם כאשר מדובר על הלוואת המשכנתא. הריבית הוא אחד מהם. כאשר לקחתם הצעות למשכנתא, בדקו את הפרמטרים הבאים:

-החזרי המשכנתא מורכבים מתשלומים על חשבון הריבית ומתשלומים על חשבון הקרן. בדקו לגבי מסלולים בהם יש לכם אפשרות לסלק מהר יותר את הקרן. כך תשלמו פחות וזאת על חשבון הריבית בסוף תקופת ההלוואה שלכם.

-המון אנשים בוחרים לפרוע את הלוואת המשכנתא עוד לפני שהגיע מועד הסיום שלה. פירעון מוקדם יכול להיות מכל מיני מצבים כמו, מכירת נכס, מחזור משכנתא, קרן השתלמות ועוד. יש גורמים שעשויים להשפיע על הפירעון המוקדם ועל כן עליכם לבדוק מהו גובה העמלה שתצטרכו לשלם ובכלל האם יש מועדים בהם יהיה אפשר לפרוע את ההלוואה ללא תשלום עמלה.

-יש הלוואות משכנתא בהן משתנים גובה התשלום החודשי וכמו כן יתרת קרן ההלוואה וזאת בהתאם לשינויים במדד המחירים לצרכן. הדבר עשוי להשפיע על הריבית.