איך לומדים נכון למבחן במתמטיקה?

מבחן במתמטיקה לכיתה ו

במידה ואתם מוצאים את עצמכם מתקשים בלמידה ושינון החומר למבחן במתמטיקה שיש לכם בקרוב, נמליץ לכם להמשיך בקריאת הכתבה שלנו. בכתבה, נציג טיפים שיעזור לכם ללמוד למבחן כמו שצריך.

הכתבה בשיתוף עם אתר המבחנים של ישראל, בו תוכלו למצוא מגוון מבחנים במתמטיקה כמו,
מבחן במתמטיקה לכיתה ו וכמו כן לכיתות נוספות. באתר, תוכלו גם לצפות במבחנים למקצועות נוספים כמו, אנגלית, עברית, מדעים, גיאוגרפיה ועוד.

טיפ מס' 1 – לנשום עמוק

אנחנו פה כדי להזכיר לכם שלא טוב להילחץ. תודות ללמידה יעילה, מסודרת וגם נכונה, אתם תוכלו להבין היטב את החומר במתמטיקה ואפילו להוציא ציון גבוה במבחן הקרוב. נסו לעשות שינוי תפיסתי ולהימנע מפחד, חשש או רגשות שליליים. כך יהיה לכם הרבה יותר קל ותוכלו ללמוד למבחן כמו שצריך וגם להצליח בו.

טיפ מס' 2 – תעברו על כל החומר

תלמדו בצורה יסודית ומעמיקה את כל החומר שיש לכם. כמו כן, בדקו שאתם גם מבינים אותו כמו שצריך. במידה וראיתם שאתם מתקשים בנושא מסוים, נסו לחזור עליו שוב ואם עדיין אתם מתקשים, היעזרו בחברים וגם במורה. נמליץ לכם גם לנסות לחפש סרטונים שמסבירים את החומר ברשת היוטיוב ובאתרים נוספים.

טיפ מס' 3 – קראו גם את החומר הקודם

מומלץ לקרוא את החומר הקודם במתמטיקה, שכן הוא יעזור לכם להבין בצורה טובה יותר את החומר שאתם לומדים עכשיו.

טיפ מס' 4 – תרגול, תרגול ועוד תרגול

מקצוע כמו מתמטיקה הוא מקצוע שדורש כמה שיותר תרגול. עליכם לתרגל תרגילים ברמות קושי שונות בכל מיני נושאים. כאשר אתם פותרים תרגילים, אתם מבינים טוב יותר את החומר.
כך שאין לכם מה להסתפק רק בקריאה של דף הנוסחאות ובחזרה על החוקים, אלא עליכם להשקיע המון זמן בפתירת תרגילים וכמה שיותר.

טיפ מס' 5 – כאשר אתם פותרים תרגילים, הקפידו על כתיבת הדרך לפתרון

במבחנים במקצוע כמו מתמטיקה, כתיבת הדרך יכולה גם להעניק לכם נקודות ולא רק התוצאה הסופית. על כן, כדאי מאוד שגם כאשר אתם לא נמצאים במבחן, תתרגלו את כתיבת הדרך.
כמו כן, תודות לכתיבת הדרך, אתם תוכלו להבין היכן הטעויות שלכם.

טיפ מס' 6 – נסו ללמוד מהתשובות

כאשר אתם לומדים למבחן במתמטיקה ומתרגלים, מומלץ שתנסו ללמוד מהתשובות איך היה צריך לפתור את השאלה או השאלות. אם מדובר על חומר חדש, נסו להציץ בתשובות וזאת בטרם אתם מנסים לענות על השאלה בעצמכם.

טיפ מס' 7 – קראו היטב את ההוראות המצוינות במבחן

כאשר מדובר על מבחן במתמטיקה, לא מדובר רק על מספרים, אלא מדובר גם על הבנה טובה של השאלות שיש במבחן. על כן, נמליץ לכם לקרוא בעיון את השאלות, את ההוראות וגם את הבקשות.  תוכלו להיעזר בטוש מדגיש ולסמן את מילות המפתח של השאלות וגם את הנתונים המוצגים בשאלות.