איך לבחור עורך דין?

איך לבחור עורך דין

כאשר ניגשים לבחור עורך דין, הדבר יכול להתברר כמשימה לא פשוטה וזאת במיוחד אם מעולם לא יצא לכם להיעזר בשירותיו. על כן, חשוב מאוד לקחת את הזמן ולעשות מחקר מעמיק על מנת שיהיה אפשר למצוא עורך דין מנוסה, בעל ידע רלוונטי למקרה שלכם ויכולת לספק את הייצוג המשפטי הנדרש. להלן מספר טיפים שיעזרו לכם לבחור את עורך הדין המתאים.

מוכנים? אנחנו יוצאים לדרך!
הכתבה בשיתוף עם עורך דין דיני עבודה שלום בר.

הטיפים שלנו

בררו מהי ההתמחות של עורך הדין והאם זוהי התמחותו הבלעדית. לדוגמה, אם מדובר על עורך דין דיני עבודה, בדקו שהוא מתמחה אך ורק בתחום זה ולא גם בתחומים משפטיים נוספים.

קראו המלצות וחוות דעת על עורך הדין. כיום, תודות לרשת האינטרנט, אפשר למצוא המלצות וגם ביקורות בקלות רבה. לדוגמה, אפשר לקרוא חוות דעת בכרטיס העסק של עורך הדין המופיע בגוגל (כל מה שתצטרכו לעשות הוא להזין את שמו של עורך הדין בשורת החיפוש ולאחר מכן יופיעו התוצאות הכוללות גם את כרטיס העסק של עורך הדין), אפשר להיעזר בקבוצות ברשתות החברתיות ולבקש המלצות על עורכי דין ואפשר גם לקרוא חוות דעת בפורומים משפטיים וכמובן באתר האינטרנט הרשמי של עורך הדין. במידה ואפשר, נסו גם לדבר עם לקוחות קודמים של עורך הדין וכך תוכלו לשמוע האם הלקוחות היו מרוצים ממנו או לא.

לאחר שיש לכם רשימה של עורכי דין פוטנציאליים, קבעו פגישת ייעוץ עם כל אחד מהם. בפגישה, מומלץ לשאול את עורך הדין לגבי הניסיון והכישורים שלו. כמו כן, אפשר גם לשאול אותו אם יצא לו לטפל במקרים משפטיים דומים לשלכם. במהלך הפגישה, בדקו את הכימיה והחיבור שיש לכם עם עורך הדין.

עורך דין טוב צריך להיות נגיש ללקוחותיו, כלומר הוא צריך להיות זמין לענות על כל השאלות שלכם ולספק עדכונים שוטפים לגבי התיק המשפטי שלכם.

בדקו שיש לעורך הדין, רישיון בתוקף. אתם לא רוצים למצוא את עצמכם קורבנות למעשי הונאה ועוקץ. בקשו מעורך הדין להציג בפניכם את הרישיון ואת התעודה שמהווים אישור רשמי לעיסוק במקצוע.

ייצוג משפטי עשוי לעלות ביוקר. וודאו שאתם מבינים היטב את עלות הייצוג המשפטי ואת האופן שעורך הדין מצפה לקבל מכם תשלום. יש עורכי דין שגובים שכר טרחה קבוע, בעוד שאחרים גובים תעריף שעתי.

בסופו של דבר, בחירת עורך דין היא החלטה אישית. סמכו על האינסטינקטים שלכם ובחרו בעורך דין שאתם מרגישים בנוח לעבוד איתו ושאתם מאמינים שייצג את האינטרסים שלכם.

כמה מילים לסיכום…

אין ספק שכאשר מדובר על בחירת עורך דין, מדובר על החלטה חשובה שאין להקל בה ראש.
אנחנו ממליצים לכם ליישם את כל הטיפים שהוזכרו לעיל וכך להיות בטוחים שתשכרו את שירותיו של עורך דין מנוסה, שיש לו המון ידע בתחום המשפטי הרלוונטי לכם והכי חשוב שתהיו שבעי רצון ממנו ומהטיפול בתיק המשפטי שלכם.