למה כל עסק חייב שעון נוכחות?

איך בוחרים שעון נוכחות לעסק

אם אתם מנהלים עסק וגם מעסיקים עובדים, אתם בוודאי מודעים לכל העלויות הנלוות. אחת העלויות הגבוהות והמשמעותיות היא תשלום שכר העובדים. במידה ותהיה בעסק מערכת נוכחות יעילה, הרי שהיא תוכל למנוע טעויות שעשויות לקרות כאשר עושים חישוב של השכר בסוף כל חודש.

כאשר יש שעון נוכחות, יהיה אפשר לקבל פירוט ומידע רלוונטי על נוכחות העובדים הנמצאים במשרד. תסכימו איתנו שבמידה ולא יהיה שעון נוכחות, הרי שמספיקה טעות אחת קטנה בחישוב של שעות העבודה, שבגינה יכולים להיגרם אי נעימויות וגם היא שתגרום לבזבוז של זמן עובד יקר. כמו כן, גם טעות שתהיה לטובת העובד, עשויה להיות בעייתית עבור העסק וזאת משום שהעסק יצטרך לשלם לעובד שלא עבד או אפילו היה נוכח במשרד. כל הדבר הזה עשוי להצטבר לסכומים גדולים וזאת בהתאם לכמות העובדים שיש בעסק ובהתאם לשעות העבודה שהדיווח בגינן היה שגוי ובוודאי לא מדויק.

כמה מילים על האחריות של המעביד בכל הרשור להוכחת שעות העבודה של העובדים

במידה ותהיה מחלוקת בענייני השכר שמקבל העובד, הרי שהאחריות וגם חובת ההוכחה, תהיה אך ורק על המעביד וכל זאת בהתאם לסעיף 24 של חוק הגנת השכר. כאשר יש מערכת נוכחות, יהיה תיעוד נכון וגם רישום מדויק של שעת ההגעה אל מקום העבודה ושעת היציאה. כך, גם במקרה שיהיה צורך בהוכחה בגלל שהתעוררה מחלוקת, הרי שיהיה ניתן להיעזר במערכת שעון נוכחות על מנת להוכיח את שעות העבודה של העובד.

כמה מילים על מערכת הנוכחות וסוג שעון הנוכחות שמתאים לעסק

חשוב לציין שאין סוג אחד של שעון נוכחות שמתאים לכל עסק. יש כמובן לבצע התאמה. אם מדובר על עסק עם מעט עובדים, הרי ששעון נוכחות סטנדרטי יכול בהחלט לספק לו מענה טוב. מנגד, אם מדובר על עסק המעסיק מספר גדול של עובדים, מומלץ לבחור באפליקציית נוכחות או שעון נוכחות ביומטרי.

מה חשוב לדעת לגבי בחירת מערכת נוכחות לעסק?

שימו לב, גם במידה והעסק מעסיק רק עובד אחד, עדיין יש את החובה לבצע רישום מדויק של שעות העבודה של העובד. אם זה המקרה, שעון נוכחות פשוט עם החתמה של כרטיס עובד יספיק בהחלט. יש גם מערכות נוכחות מתקדמות יותר המציעות פונקציות ותכונות כמו, ניהול דוחות, ניהול ימי היעדות, תיק אישי לכל עובד, חישוב שכר אישי בהתאמה, סימולטור לחישוב עלויות שכר עתידיות ועוד. המערכות הללו מתאימות לעסקים, חברות וארגונים המעסיקים המון עובדים.
מומלץ מאוד להתייעץ עם חברות המתמחות בפתרונות נוכחות מתקדמים לגבי המערכת המתאימה עבורכם. אל תשכחו לקרוא חוות דעת על החברות הללו ולבדוק מיהם הלקוחות של החברה. הכי טוב יהיה לקבוע פגישת ייעוץ עם 2 או 3 חברות מומלצות שמצאתם. בקשו לקבל הצעת מחיר מסודרת ומפורטת לגבי מערכת הנוכחות. בדקו את המחירים המבוקשים והזמינו את השירות מהחברה שנתנה לכם את המחיר האטרקטיבי ביותר.